De ce Nu as Pleca din Bucuresti?


Am multi prieteni care au ales sa plece din tara si care traiesc de ani buni la Londra, Bruxelles sau Oslo, fara sa mai ai aiba macar un singur gand de a reveni in tara definitiv. Nu o data au incercat sa ma convinga si pe mine sa imi iau familia si sa aleg un alt loc unde sa imi cresc copiii. Stiu sigur ca orice alta tara le-ar oferi copiilor mei o sansa infinit mai mare fata de ce le poate oferi Romania, si la capitolul scoala, facultate si la capitolul munca, si la capitolul servicii, respect, societate... Si cu toate astea sunt si motive pentru care nu as vrea sa plec de aici, motive serioase dar si motive subiective. Unul dintre acestea din urma este atasamentul meu profund fata de Bucuresti, nu pentru ca ar fi extraordinar de curat, dar pentru ca ideea de Bucuresti imi face bine si ma face mereu sa ma simt acasa, oricat de gri si de urat l-as vedea cand il privesc obiectiv. Nu as lasa niciodata Bucurestiul, pentru ca ador Centrul Vechi, cu miliardele de terasute si barulete mici si speciale, cu oamenii deosebiti pe care nu ii vezi pe strazile cartierelor, cu femeile frumoase, 


mereu aranjate si stilate, cu muzica ce rasuna din toate partile... Nu as putea pleca niciodata si sa nu ma mai bucur de parcurile de aici, de locurile unde pot merge cu copiii si sa se joace ore in sir fara se plictiseasca prin miliardele de locuri de joaca, sa se dea cu karturile, sa se plimbe cu vaporasul... Mi-ar lipsi atmosfera minunata cu prietenii, care sunt toti aici si pe care mi-ar fi dor sa ii vad ori de cate ori vreau. Mi-ar lipsi sa colind cu fetele prin mall-uri, mi-ar lipsi sa merg cu frate-miu prin anticariatele dupa care e innebunit, mi-ar lipsi cinematografele... Nu as putea niciodata sa ma obisnuiesc cu traficul din Londra, cu faptul ca ar trebui sa fac vreo doua ore pana in centru sau ca sa ajung in vizita la vechi prieteni... As ramane in Bucuresti pentru teatre, pentru infinitatea de oportunitati de petrecere a timpului liber pentru noi si pentru copii, pentru piete, pentru evenimente si concerte, pentru tot ce inseamna viata aici. Preturile imobiliare din Bucuresti au scazut destul de mult si continua sa scada asa ca poate ma voi putea muta undeva mai in centrul orasului meu natal.