Hungaroring


Primul Mare Premiu s-a disputat la Budapesta în anul 1936, pe un circuit plasat intr-un parc din aproapierea centrului. Nuvolari a câştigat acea cursă pilotand o Alfa-Romeo. In acea vreme, pe circuit nu se disputau curse de Formula1, iar cele mai faimoase curse gazduite au fost din Campionatul European de Turisme. Bernie Ecclestone a inceput sa caute locatii pentru Formula1 prin estul Europei abia in anii ’80. Asa a ajuns si in Ungaria, unde Guvernul maghiar luase hotarara sa construiasca un nou circuit. Locatia aleasa a fost Valea Trei Izvoare de langa satul Mogyoród, la aproximativ 19 km de centrul Budapestei. Lucrarile la noul circuit au durat doar 7 luni şi primul Mare Premiu de Formula1 a avut loc în 1986. La acea cursa au fost aproape 200.000 de spectatori, toti ochii fiind pe batalia pentru primul loc dintre Nelson Piquet de la Williams si Ayrton Senna de la Lotus, o batalie purtata pe toata durata celor 76 de tururi ale cursei inaugurale. 


Batranul lup Piquet a reusit sa-si surclaseze conationalul, Senna renuntand la lupta in ultimele tururi. Amplasat intr-o vale naturala, 80% din circuit poate fi observat din multe locuri accesibile spectatorilor. In week-end-ul cursei, livezile din jurul circuitului se transforma in parcari gratuite, iar personalul circuitului ii indruma pe soferi pentru optimizarea locurilor si fluidizarea traficului. In trecut circuitul a fost criticat pentru lipsa locurilor pentru depasire, fiind catalogat drept aglomerat. In anul 1989 s-a facut o revizuire a circuitului si a fost scoasa o sicana, iar in 2003 o noua modificare a adus circuitul la lungimea de astazi: 4381,08 metri. De la introducerea sistemelor DRS si KERS in 2011, cursele au devenit mult mai animate si spectaculoase. De altfel, pe intreg sezonul competiotinal 2012 au fost 1.135 depasiri, fata de numai 244 in sezonul 2009. Pe circuitul Hungaroring, cele mai multe depasiri pot fi observate pe linia dreapta de la start si in primul viraj, la capatul liniei drepte.